ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Προετοιμαστείτε σωστά για μία ικανοποιητική αξιολόγηση κατάταξης του καταλύματός σας

Καθώς η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο αριθμό των τουριστικών καταλυμάτων, ξεκινά η προετοιμασία για τη νέα σεζόν. Όλοι οι Ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων / διαμερισμάτων κάνουν τον απολογισμό τους. Τι πήγε καλά; Τι πήγε άσχημα; Που είχαμε τις επιτυχίες μας και που τις αποτυχίες μας; Ποια ήταν τα κέρδη και ποια η ζημία μας; Τι θα πρέπει να κάνουμε για να εμφανιστούμε καλύτεροι την επόμενη σεζόν; Στη διαδικασία αυτή του απολογισμού δεν μπορεί να αγνοηθεί η ευκαιρία για βελτίωση της κατάταξης του καταλύματος και την επανέκδοση του ανάλογου Ειδικού Σήματος Λειτουργίας.  
Από τις αρχές του 2015, η αξιολόγηση κατάταξης των καταλυμάτων έχει αναθεωρηθεί. Όλα τα καταλύματα θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την αξιολόγησή τους με το νέο σύστημα μέχρι τα τέλη του 2017. Τα χρονοδιαγράμματα αξιολόγησης έχουν γίνει πιο αυστηρό και έτσι τα χρονικά περιθώρια για τη λήψη διορθωτικών ενεργειών και βελτίωσης της μοριοδότησης είναι ελάχιστα. Να αναφερθεί ότι από τη στιγμή που ένα κατάλυμα κάνει συμβόλαιο με ένα Φορέα Διαχείρισης Ελέγχου και Επιθεώρησης (ΦΔΕΕ) μέχρι τη στιγμή που θα έχει ολοκληρώσει όλες τις διορθώσεις και ο Φορέας θα έχει στείλει την τεχνική έκθεση στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος για την έκδοση του Πιστοποιητικού Κατάταξης δεν θα πρέπει να έχει περάσει διάστημα μεγαλύτερο από τριάντα ημέρες. Διαφορετικά η διαδικασία αξιολόγησης πραγματοποιείται από την αρχή.
Για να γίνει πιο κατανοητό, ένα από τα κριτήρια κατάταξης για τα Ξενοδοχεία είναι η υποχρεωτική ύπαρξη πρίζας στο εσωτερικό χώρο του λουτρού. Εάν η πρίζα αυτή δεν υπάρχει ή υπάρχει και δεν λειτουργεί θα πρέπει να γίνουν διορθωτικές ενέργειες, ώστε ο Φορέα Διαχείρισης Ελέγχου και Επιθεώρησης (ΦΔΕΕ) να μπορέσει να παραδώσει στο ΞΕΕ θετική «τεχνική έκθεση» για την έκδοση του «πιστοποιητικού κατάταξης». Εάν οι εργασίες δεν μπορέσουν να ολοκληρωθούν μέσα στο διάστημα των τριάντα ημερών, επειδή αργούν να έρθουν τα ανταλλακτικά ή είναι πολλά τα δωμάτια, τότε θα πρέπει ο Φορέας Διαχείρισης Ελέγχου και Επιθεώρησης να κληθεί εκ νέου και να πραγματοποιήσει την αξιολόγησή του από την αρχή. Το γεγονός αυτό μπορεί να είναι μοιραίο για τη λειτουργία ενός καταλύματος.
Για αυτό χρειάζεται σωστή και έγκαιρη προετοιμασία. Η περίοδος που διερχόμαστε έως την Άνοιξη 2016, είναι η καταλληλότερη για να γίνουν οι πρέπουσες επενδύσεις. Οι επενδύσεις, που αφορούν την ανάπτυξη μίας υπηρεσίας, κατασκευαστικές βελτιώσεις, καθώς και πιστοποίηση με Συστήματα Διαχείρισης απαιτούν, τις περισσότερες φορές, παραπάνω από τριάντα μέρες για να πραγματοποιηθούν. Σε κάθε περίπτωση οι ιδιοκτήτες Ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων / διαμερισμάτων θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν με αντικειμενικό τρόπο ότι πληρούν τα υποχρεωτικά κριτήρια και τα κριτήρια, που έχουν επιλέξει για να μοριοδοτηθούν.
Πηγή: news.travelling.gr