ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2016

Ομιλία υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου


Ομιλία Υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά στο Ετήσιο Συνέδριο του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου « Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» και στην ειδική ενότητα  «Η ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα – Η συμβολή των νέων τεχνολογιών»
  • Κυρίες και Κύριοι,
     
    Σας ευχαριστώ για τη δυνατότητα από το βήμα εδώ του συνεδρίου για την «Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» να  συζητήσουμε τις τελευταίες εξελίξεις και τις προοπτικές  στον δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο του ελληνικού τουρισμού και τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο των νέων τεχνολογιών για την τουριστική ανάπτυξη.
     
    Την τελευταία διετία ο τουρισμός μας έχει βρει έναν ισχυρό βηματισμό μέσα  στο διεθνές περιβάλλον, παρά τις διαδοχικές συγκυρίες και εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή, και τον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Το 2016 είναι μία ακόμη χρονιά υψηλών επιδόσεων σε συνέχεια των αποτελεσμάτων ρεκόρ του 2015.  Οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις, θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά τα 27 εκατομμύρια επισκέπτες. Η εξέλιξη αυτή δεν ήρθε τυχαία αλλά με συγκροτημένο σχέδιο και με πολιτικές, επιχειρησιακές και επικοινωνιακές πρωτοβουλίες που αναλάβαμε άμεσα, για να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις.
     
    Εφαρμόσαμε την εθνική τουριστική πολιτική μας με τα πρώτα θετικά αποτελέσματα στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάδειξη και προβολή  νέων ελληνικών προορισμών, την προώθηση νέων θεματικών τουριστικών προϊόντων, το άνοιγμα νέων δυναμικών αγορών του εξωτερικού και την προσέλκυση επενδύσεων με επίκεντρο την υψηλή ποιότητα. Συνεργαστήκαμε με τις  13 Περιφέρειες της χώρας, την τοπική αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια, τους τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τομέα, ώστε τα οφέλη να διαχυθούν σε όλους τους προορισμούς και περιοχές της χώρας. 
     
    Χτίζοντας σε ό,τι έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα, συνεχίζουμε ακόμη  πιο δυναμικά το 2017 για να ενδυναμώσουμε την διεθνή ταυτότητα και εικόνα της χώρας  μας ως μοναδικό, παγκόσμιο ελκυστικό προορισμό που προσφέρει αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες 365 μέρες το χρόνο. Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε δράσεις για την  στήριξη της τουριστικής οικονομίας και της επιχειρηματικής δραστηριότητας, καθώς και για την αναβάθμιση και υποστήριξη του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος. Στην εθνική αυτή προσπάθεια, οι νέες τεχνολογίες  έχουν κυρίαρχο ρόλο. 
     
    Ανταποκρινόμενοι στις παγκόσμιες τάσεις , επιχειρούμε μέσα από τη χρήση των σύγχρονων μέσων και εργαλείων που διαθέτει η τεχνολογία,  να προβάλλουμε και να προωθήσουμε με τον πιο σύγχρονο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο την Ελλάδα στις αγορές- στόχους. 
     
    Ταυτόχρονα, εισαγάγουμε και αξιοποιούμε όλες τις σύγχρονες μεθόδους που εντάσσονται σε ένα δυναμικό πεδίο ανάπτυξης στον τομέα του τουρισμού, προκειμένου να καταστήσουμε ακόμη πιο φιλικό το επιχειρηματικό και επενδυτικό πλαίσιο. Θέλουμε να δημιουργήσουμε τις συνθήκες εκείνες ώστε οι  επιχειρήσεις να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια και εργαλεία και  να εξασφαλίσουν ότι θα είναι ισχυρά ανταγωνιστικές, καλύπτοντας πλήρως τις συνεχώς αυξανόμενες  απαιτήσεις των επισκεπτών.
     
    Ο ψηφιακός σχεδιασμός μας σε αυτήν την κατεύθυνση θα υλοποιηθεί την τριετία 2017-2019 σε τέσσερις  στρατηγικές κατευθύνσεις.
     
    Ο πρώτος άξονας των δράσεων μας, αφορά στην  προβολή και  προώθηση της Ελλάδας και της τουριστικής επιχειρηματικότητας, μέσα από ένα δίκτυο δραστηριοτήτων που εναρμονίζονται με τα ψηφιακά εργαλεία στο διαδίκτυο. Αξιοποιούμε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες με τη χρήση μεικτών μέσων διαφήμισης για να επικοινωνήσουμε άμεσα,  αποτελεσματικά και πολύ στοχευμένα την ιδιαίτερη τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας. Ενισχύουμε την παρουσία μας στις μεγαλύτερες παγκόσμιες  ταξιδιωτικές πλατφόρμες και  στα κοινωνικά δίκτυα (social media) με το σχεδιασμό και την προώθηση στοχευμένων δράσεων προβολής, αλλά και τη συσχέτιση τους με το υπόλοιπο ψηφιακό δίκτυο για τον Τουρισμό.
    Σε στάδιο σχεδιασμού βρίσκεται η αναδιάρθρωση των κεντρικών ιστότοπων του Υπουργείου και του ΕΟΤ, της πύλης visitgreece.gr με βάση τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες προσέγγισης και παρουσίασης για όλες τις κινητές και σταθερές συσκευές ή υπολογιστές.
    Το ψηφιακό περιεχόμενο επανασχεδιάζεται, ανανεώνεται και εμπλουτίζεται με πολυεπίπεδες διαδραστικές πληροφορίες κάθε είδους και μορφής, καλύπτοντας με αυτό τον τρόπο όλες τις απαραίτητες ανάγκες που αναπτύσσονται για την προώθηση του Ελληνικού τουρισμού στις ξένες αγορές.
     
    Ο δεύτερος άξονας αφορά τη στήριξη της τουριστικής δραστηριότητας.  Εργαζόμαστε στην κατεύθυνση καθιέρωσης  ψηφιακών υπηρεσιών προς τον πολίτη και τις επιχειρήσεις, με στόχο να βελτιώσουμε την καθημερινότητά τους και να υποστηρίξουμε την τουριστική επιχειρηματικότητα.
    Επανασχεδιάζουμε και εκσυγχρονίζουμε το σύστημα του Μητρώου Τουριστικών επιχειρήσεων. Προωθούμε  την κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας, την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας, την  ψηφιοποίηση και διαχείριση εγγράφων, αλλά και συγκεκριμένες  ενέργειες για την ανάπτυξη νεοφυών ή υφιστάμενων τουριστικών επιχειρήσεων με ψηφιακές δράσεις μέσω προγραμμάτων του  ΕΣΠΑ 2014-2020.
     
    Αξιοποιούμε τα συγχρηματοδούμενα προγράμματα μέσω των διακρατικών προγραμμάτων συνεργασίας, όπως το Interreg, για την υλοποίηση από κοινού με γειτονικές χώρες προτάσεων που αφορούν στη δημιουργία πρότυπων εφαρμογών πληροφοριακού υλικού για  εναλλακτικές μορφές τουρισμού.
     
    Τρίτον,  σχεδιάζουμε  τη δημιουργία ενός ψηφιακού Υπερ-Δικτύου Τουρισμού, ως εργαλείου για τη συγκέντρωση όλων των δεδομένων που αφορούν τον ελληνικό τουρισμό, και που σήμερα βρίσκονται  διάσπαρτα στο διαδίκτυο.
    Το σύστημα αυτό με τη λογική του Big Data  θα δίνει τη δυνατότητα της συλλογής πολλαπλών δεδομένων  που αφορούν τον Ελληνικό Τουρισμό από όλες τις πιθανές πηγές που είναι συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις και καινοτομίες που υπάρχουν. 
    Επιδίωξή μας είναι  οι τουριστικοί φορείς και οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν την πρόσβαση σε όλη την απαραίτητη πληροφόρηση που αναζητούν και χρειάζονται. Και ταυτόχρονα, μέσα από εργαλεία  προσωποποίησης του προφίλ των χρηστών, θα μπορούν να αναλύουν  τα δεδομένα των υποψήφιων τουριστών που προσελκύουμε και που επιδιώκουμε να προσελκύσουμε στην Ελλάδα.
    Στο πλαίσιο του υπερδικτύου, αναπτύσσουμε και τον Δορυφόρο Λογαριασμό Τουρισμού, ώστε να  αποτυπώνονται με σαφήνεια και εγκυρότητα τα πλήρη και ακριβή στοιχεία για τα τουριστικά μεγέθη της χώρα μας. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο που θα συμβάλλει στην χάραξη της στρατηγικής στον τουρισμό σε βάθος χρόνου.
     
    Σχεδιάζουμε τέλος την  αναβάθμιση του συστήματος της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης όπου σκοπεύουμε να εισαγάγουμε και να καθιερώσουμε πρακτικές ψηφιακής εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι να αλλάξει και να εκσυγχρονιστεί με βάση τα διεθνή πρότυπα η μορφή και η εμπειρία της εκπαίδευσης στις σχολές  ΑΣΤΕΡ και ΑΣΤΕΚ και στα οκτώ ΙΕΚ Τουρισμού που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, δίνοντας τη δυνατότητα στους σπουδαστές να  αποκτήσουν  πλήρη εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες ως βασικό εργαλείο για την μετέπειτα σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.  Ο σχεδιασμός μας περιλαμβάνει την χρήση τεχνικών μέσων για ψηφιακή ύλη σπουδών και ψηφιακή βιβλιοθήκη, καθώς και  τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης τουριστικής εκπαίδευσης.
     
    Κυρίες και Κύριοι, ο στόχος που έχουμε θέσει για τον τουρισμό είναι ισχυρά αναπτυξιακός για τα επόμενα χρόνια. Με όχημα τις νέες τεχνολογίες και μέσα από τη διαρκή εξέλιξη, θέλουμε να διασφαλίσουμε τις καλύτερες δυνατές προοπτικές για την ανάπτυξη του κλάδου, τη διάχυση των ωφελειών σε όλη τη χώρα.